röda löv och blöta vantar.

röda löv och blöta vantar

Jag har gjort en spellista (här ovanför). Även fast vädret skvallrar om sommardagar och ljumna nätter står termometern på 16 och tickar nedåt i en stående takt. Om ändå solen kunde ge lite skugga snart, åtminstone. (Någon kanske tycker jag är knäpp men jag tycker hösten är fin på nåt sätt. Vi har ju haft våran sommar nu, och fin har den varit, så nu lämnar vi plats tycker jag.)

Jag sltuade ofantligt tidigt idag, ungefär 9.25 med andra ord. En endaste lektion behagade skolan erbjuda idag, då jag gjort laborationen på naturkunskapen och psykologiläraren visst var hemma sjuk. Jaaa, ja. Men efter lite googlande om studentflak och intagandes av mat så åkte jag nästan raka vägen hem, är helslut. En timme glömdes bort i soffan framför något fånigt program som kanske Alla älskar Raymond eller någon talkshow.

Ikväll vet jag iallafall. Vi ska skaka våra kroppar till dunkande musik och varenda liten svettdroppe ska ut med glädje. Joanna och Matilda har sin försenade födelsedagsfest, med andra ord.
Så om ungefär 5h beger jag mig mot söders höjder och drömmer mig bort i en av de sista sommarkvällarna. (Jag tycker vi njuter september ut, som i den där visan ni vet - juli, augusti och september, härlig sommar är det då... okej? Bra, då säger vi så.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0