HÖST '13

För mig är hösten en nystart likt ingen annan. Nyårsafton, pft - man är ju råbakis 1 januari, hur ska man kunna ta tag i livet då, och så skjuter man på det till måndagen, till man börjar skolan/jobbet igen, sen ännu längre och så glöms det bort. Hösten däremot! Jag kör fortfarande på skolkalender, praktiskt i.o.m att jag faktiskt pluggar men gjorde även det när jag jobbade just för nystartskänslan. Man har hunnit vara ledig och har chillaxat under sommaren, kommit underfund med livet kanske eller vad vet jag, men iallafall hinner man ju tänka en del där i brassestolen. Gör upp planer och så vidare. Här kommer mina brassestols-tankar!
 
> Träning
Det här med träning är inget som gått hand i hand med mig, den har kommit och gått. Ibland stannar motivationen länge men oftast lägger jag av efter någon månad. Så fort jag blivit frisk från denna evighetsförkyldning/bihåleinflammation ska jag snöra på mig dessa skönheter och springa runt sjöarna här bäst jag kan! I mitten på oktober beger jag mig in på gymmet istället pga hata kyla osv.
 
> MAT
För det första är ju mat så jäkla gött så jag skall minsann inte svälta mig till döds pga träning, dock ska jag börja laga lite andra rätter, experimentera mer, prova nya saker, nyttiga saker! Är så taggad på detta. Skall investera i en fet vegetarisk kokbok för att det är gött att ha en faktiskt bok, även fast mycket finns på internet. Jobba mig igenom den från pärm till pärm, typ. Finns inte supermycket veggo-grejer att laga, men det ska jag bli bättre på att variera mig från typ spenatsoppa/sojafärssås-landet.
 
> Pluggeliplugg
Låter väldigt nerdy att säga detta men: är så pepp på höstens plugg! Peace and Development studies I. Det är ju sånt här jag är intresserad av, och de första 2 veckorna har varit ungefär som förväntat, och mycket läsning och en klurig uppgift+seminarium, allt på engelska. Och det bästa är att jag får icke ångest över att det är mycket pga det är så KUUUUUL! 
 
Ja, utöver detta ska jag ba leva livet i Växjö va. Nu: Dyka med huvudet före in i The Origins of the Modern World. Tackåhej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0