En helg i Stockholm

I fredags satte jag mig på tåget mot Estocolmo. Bra planerat (?) hade jag även tenta tisdagen därefter (dvs idag), då den egentligen skulle ha varit på torsdagen och jag hade haft en helg i frihet, blev det istället tentaångest blandat med en finfin helg!

Äntligen hemmaaaaaaa!


Hem och lämna väskan och freshen up för att sedan möta upp dessa godingar för en middag hos Julia! En spontan trerätters bestående av bruchetta, svamprisotto och en hallon/vaniljkvarg-historia till efterrätt. 5 flaskor vin och 4 tjejer och sedan rullade vi ner till Sture P  för en kväll och natt på Spitfire och Solidaritet. 

På lördagen försökte jag plugga lite grann med bakistungt huvud, gick sisådär. Åt mat och rullade ner på stan för lite Stockholms-shopping. Spanade även in fröken Maggio på Åhlens city! En fantastisk väska och en lurvig beige kofta rikare tog vi en paus på Renée Voltaire-haket i pub, mycket gött. 


En snabb vända hem för att lämna inköpen och sedan bussen mot Gärdet för att spana in Mathildas nya lys, bakiströtta som vi var blev det hemmagjord pizza och ben & jerrys som kvällsnöje, plus en rad av klipp på allt från gamla parlamentet till Benjamin och Filippa Bark. Bra lördag!

Söndagen började ypperligt - brunch på Marie Laveau! Konceptet är gött, man beställer in det man är sugen på istället för att vraka från en buffé. Sjukt nice!

Pluggångesten smög sig på och därför spenderade vi 2 timmar på Stadsbiblioteket. Åkte sedan hem och kramade på mamma & T, åt middag och jäste i soffan som om allt var som vanligt, konstigt det där!



Måndagen började med tandläkaren (noll hål - succé!) och därefter plugg på café fix med fröken Säll och ett avbrott när mamma kom och bjöd på lunch. 

Därefter fortsatte plugget på bibblan och jag begav mig sen mot centralen, mötte upp mamma igen och vinkade hejdå till (grisen) henne! Tack å hej för denna gång, Stockholm. Du är allt bra ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0