sommarlista

Mina planer för sommaren:
Jag kommer ta mitt pick och pack från Växjö hem till Stockholm runt den 10e juni, och chilla juni ut. Hela juli och fram till 11e aug blir det jobb, totalt 25 dagar eller nåt sånt, på Gröna Lund. Kanonkul ska det bli! Ska snurra sockervadd och rulla glasskulor. Efter jobbet där i augusti har jag typ 2 veckor till förfogande, kanske en sista minuten, eller vad vet jag. Köpenhamn. Berlin. London. Något kul vore ju kul! Hehe. Sen ska vi vara på plats inför nollningen och så typ den 22a augusti! 

Bästa sommarstället:
Då just min släkt ej har ett sommarställe så räknar jag mammas sambos sommarstuga som min, eller jag hyr in mig någon gång om året kan man väl säga, men mamma och T åker upp varenda helg i princip. I Dalarna ligger det och är hur fint som helst! 
 
 
Favoritblomman:
Öhm, jag gillar nejlikor, men de luktar inte speciellt mycket utan är bara fina! Annars är tulpaner en hit och även typ allt krafs som växer på ängarna vid sommarstället så det ser sådär idylliskt och fint ut.
 
Här badar jag helst:
I badkaret? Heh, nej men jag är ingen storbadare. Isåfall vid bryggan som är nedanför stugan i Dalarna, brukar vara varmare än på andra ställen.
 
Bästa sommarplågan genom tiderna:
Hejhej Monika hej på dig Monikaaaaaa hej Monika hej på dig Monikaaaa! Hälsningar Anna 13 bast.
 
Det här tittar jag på i sommar:
Åh, då jag bara läst kurslitteratur de senaste 10 månaderna och inte en endaste deckare eller annan spännande skönlitterär bok så är det precis vad jag ska göra i sommar! Längtar redaaaan!
 
Favoritdoft:
Nyklippt gräs! Aaahhhhh! Kan det finnas något bättre?!
 
Den ultimata sommardagen:
Stockholmsversionen då: Vaknar upp, äter frukost, möter upp några kompisar och går via Ica till någon gräsplätt vid något vatten, solar, äter jordgubbar, lyssnar på musik och njuter. När vi är alldeles mosiga i huvudet av solen går vi hem, duschar, möts upp igen och äter middag på något vis, för att sedan gå ut och slå klackarna i taket!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0