PÅSK

 
Onsdagen innan påskledigheten skulle komma att bli vidrig, eller iallafall en stor del av den. Dagen började bra, dusch och stor frulle för att bänka sig med litteratur och dator klockan 8:59 och vänta på hemtentan som skulle dyka upp. De första timmarna rullade iväg och jag å Malin var tvungna att avbryta skrivandet för att inte missa tåget som skulle ta oss mot Stockholm. Varför bokar man tåg mitt i tentan då, kan man fråga sig. Jo, så blir det när läraren ändrade sig från salstenta som skulle sluta 12:00 till överdagententa som håller på mellan 9-18:00. Riktigt segt. Fint med mobiluppladdning av tenta på perrongen cirka 17:52. Fick iallafall äta efterlängtad sushi med mina två gamla chefer, fin fin avslutning på en vidrig eftermiddag. Och såklart ett efterlängtat återseende med mammi och Thomas! 
 
 
 
Påsken spenderades i kära Dalarna med mamma och Thomas. Massa mat, slapp, hurtiga promenader, mera mat, besök i stugan för att mata fåglar, skjuta med luftgevär, pimpla fisk och grilla korv samt njuta i solen. Observera de roliga skyltarna T snott från sitt jobb *host*, förhyrda platser, finns flera bredvid typ "p-skiva erfordras" osv. He he HE vad kul man kan ha!
 
 
Men det bästa på hela påsken var att min kära syster fick sitt andra fina barn, en till liten tjej vid namn Olivia. Världens tjockaste kinder man bara vill gosa in sig i! Nästa helg får jag minsann göra det. 
 
En alldeles finfint tillfredställande påsk med uppladdning av batterit till de 10 veckor som är kvar. In i kaklet och kör ba! HEJ Å HÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0