onsdagslista

Matvanor:
Bästa maträtt?
Bästa efterrätt?
Bästa dryck?
Hatdryck och maträtt?
Bästa alkoholdryck?
Använder du smör på smörgåsen?
Smågodis eller färdiga påsar?
Bästa soppan?
Favoritglass? Sandwich och Piggelin.
Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad?
Har du mer skor än kläder?
Favoritplagg?
Favoritfärg på kläder?
Favoritfrisyr:
Bästa mönster:
Bästa accessoar:
Underkläder?
Hatplagg?
Arbete, utbildning:
Jobbar eller pluggar du?
Vad vill du bli?
Trivs du med ditt jobb/din utbildning?
Är lönen viktigast?
Lite allt möjligt:
Har du barn?
Är otrohet okej?
Älskar du någon?
Betyder familjen mycket för dig?
Vart åker du helst på semester?
Bästa klimatet?
Hemmafest eller krogen?

Matvanor:
Bästa maträtt? Det där är lite beroende på årstid. Såhär när det blir höst är favoriten soppor av alla slag, helst med tomatbas och gärna med en klick typ grekisk yoghurt i. I sommartider är det sallader med bulgur, potatis eller något sånt. Och överlag all sorts lax, pasta och spenat. Min pappas gryta med spenat, curry och scampi är dögod.
Bästa efterrätt? Åh, all sorts choklad och maräng! Färska bär är också en hit.
Bästa dryck? Mjölk, hehe? Nej men, vatten och lingondricka.
Hatdryck och maträtt? Hostmedicin som smakar lakrits, och så äter jag inte kött så det får väl bli någonting riktigt köttigt då.
Bästa alkoholdryck? Varannan vin, varannan öl, typ.
Använder du smör på smörgåsen? Jadå.
Smågodis eller färdiga påsar? Smågodis, fast helst typ kladdkaka eller annat kladdigt bakverk.
Bästa soppan? Ja men det var väl det där med soppor igen då, min favvo. Tomat eller fisk och skaldjur måste jag säga.
Favoritglass? Sandwich är sjukt underskattat men annars äter jag ofta piggelin eller twister.


Shoppingvanor:
Hur mycket shoppar du för varje månad? Hm, kanske 1000? Inte alltför mycket iallafall.
Har du mer skor än kläder? Näe du.
Favoritplagg? Stickade tröjor. Hösten är en favorit just därför. Annars är oversized tröjor + svarta stuprör en favorit.
Favoritfärg på kläder? Om jag kikar till höger in i garderoben är varannat plagg svart. Weho! Fast i förra veckan köpte jag faktiskt en klarröd stickad tröja. Den sticker liksom ut lite i garderoben som ensamt färgglatt platt. Stackars den, helt ensam. Måste få en kompis snart. En grön eller blå, har jag tänkt mig.
Favoritfrisyr: Nytvättat, fräscht och det ska lukta gott!
Bästa mönster: Randigt, alla gånger.
Bästa accessoar: Äger typ inga? Ringar då kanske? Har ett halsband jag fick när jag fyllde 18 ibland men det räknas nog inte, det är som en del av mig, hehe.
Hatplagg? Ah, klarar inte av någonting i manschester eller vita jeans. URK.

Arbete, utbildning:
Jobbar eller pluggar du? Just nu jobbar jag inom café och konferensverksamheten på SU, företaget heter Högskolerestauranger > läs om det här.
Vad vill du bli? Något där jag gör någon slags skillnad för någon eller några, under dagens lopp eller under en längre tid.
Trivs du med ditt jobb/din utbildning? Jag har störtkul på jobbet varje dag. Att de trivs med mig är ju iochförsig lika viktigt! Men det gör de nog, vad jag förstår.
Är lönen viktigast? Svår fråga, det är en balansgång. Ett jobb kan ju inte vara hur tråkigt som helst men sjukt bra betalt, det håller ju inte, och tvärtom, fantastiskt roligt och skitlön. Någonstans därimellan liksom. Men viktigast är väl att man trivs och har kul, känner att man utvecklas osv samt att man kan leva på sin lön!


Lite allt möjligt:
Har du barn? Nej, inte ännu. Min syster har däremot världens finaste lilla skrutt!
Är otrohet okej? Nej.
Älskar du någon? Alldeles för många?
Betyder familjen mycket för dig? Dum fråga.
Vart åker du helst på semester? Varmt varmt varmt ställe. Och helst med ett mål/för en anledning. Blir så lätt uttråkad.
Bästa klimatet? Typ sensommar eller försommar. Krispig luft. Och bastusvettig öken utomlands någonstans där man måste krypa in i kylen för att kunna tänka, där fotsulorna bränns sönder av sanden. De två klimaten!
Hemmafest eller krogen? Hemmafest, alla gånger!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0