HALKBANAN



Imorse ringde klockan 06.40 och jag skulle 50 minuter senare sätta mig i bilen mot Grängesberg. Låter inte så fett men där sker det mycket må ni veta, Spendrups första och största fabrik tillexempel! Det var (tyvärr) inte dagens mål utan på schemat stod halkbana. EH?! Skitnervös var jag men anmälde mig frivillig till att börja, bättre det än att sitta och bli nervös tänkte jag. Fick gasa och bromsa för en låtsasälg på "dåligt vinterväglag med bra däck" och sladda runt och blev godkänd!!!! Whoopi!

Bäst när vi hade sladdat någon gång och läraren som satt bredvid frågade vad det var han hade gjort, jag ba eh, skrek vänster? Men han hade tydligen puttat på mig och skrikit vänster, haha. Hade inte märkt. Ville ju väja för älgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0