TRASH

I lördags tyckte jag att ett smart drag var att slänga väskan med systemkamera+objektiv i tunnelbanegolvet. Bra tyckte mitt objektiv som passade på att trilla sönder. Nu kan den endast användas som maracas. Tur då att T har några objektiv som egentligen tillhör en analog systemkamera men som passar mitt hus. Dock måste jag vänja mig vid manuell fokus. Nåja, jag ger det ett försök. Det är två macroobjektiv och ett zoomobjektiv. Bilderna är tagna med en 40/1.8 lins. Här är ett av objektiven:




Och här är den gamla linsen där man ser den traaaasiga lilla plastpluppen som jag drog upp och klämde fast så man skulle se lite bättre. Den inre ringen är egentligen innuti där och fungerar som sanden i maracasen. Festligt? Nja. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0