sandslätt

I detta hus och runtomkring har jag spenderat min vakna tid den senaste veckan. Det håller på att renoveras och grävas parkering, så det var full rulle från morgon till kväll. Att vi dessutom skulle styra upp namngivning/inflyttningsfest på lördagen gjorde inte det hela mindre stressigt direkt!

Vi har ätit mat i trädgården, det var alltid någon tallrik extra som skulle fram då det _alltid_ var någon bekant där som hjälpte till att fälla träd/gräva med grävmaskinen/lägga golv etc. Full rulle som sagt!

Vi har bakat runt 500 kakor till namngivningen som skulle gå av stapeln. Började typ 3-4 dagar i förväg, inte lätt att hinna med allt när det finns en 4 månaders gammal groda som vill vara med hela tiden!

Ungefär såhär kunde det se ut då man tittade ut genom köksfönstret. Vi står och grejar och hör ett brak och knak och motorsågsljud. Qué? Tittar ut och ja, har man inte jobb så skaffar man sig! 

Vi besökte även IKEA i Kalmar för att köpa insatser till en garderob, vi var snabbaste blixten där- in och ut, fick med oss hyllor, galgar, lådor, stänger, diverse skit, hann mata bebis samt ta en snabbfika på fyrtio min! Något slags rekord.

Fast mest av allt har jag gosat och myst och blivit polers med den här söta tjejen! Åh bebis luktar så gott och flinar så fint och är världens bästa helt enkelt. ♥

Lördagen kom, vi hade rest 100kvm tält i trädgården och allt gick som smort. Mat, ett badkar fyllt med öl, cider och annat (som jag glömde fota?!?), och sen öppnande av alla fina presenter.

Där tog bilderna slut, på söndagen gjorde vi cirka noll,noll knop iom. att alla var en aning sega samt att det fanns en del att göra + att det SPÖregnade, har ärligt talat aldrig varit med om sånt hällregn innan, herregud. Världens bästa vecka iallafall, och bäst är att de kommer upp till helgen efter min födelsedag, så vi ses om 6-7 veckor igen. Då är lillskiten nästan ett halvår! Herregud så fort det går...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0