höjdpunkter från 2 steg från paradise

Det dom aldrig nämner
"Vad är det som krävs för att stanna kvar
som inte är säker men aldrig tvivlar
som inte har nån storlek alls
inte har någon genans
Som får en att ropa till balkongen "kom ner!"
får prästens dotter att rymma med en knarkare
som får en att säga i natten 'jag behöver nåt starkare' (...)

Den kryper inte för nån
Den väntar inte på nån

Den är lika ren som ett barns ögon
den är lika skitig som marken på en tågstation
vad är det som inte har någon regering
vad är det politikerna aldrig nämner"

2 steg från paradise
"Plötsligt stiger febern över trettinie
Behöver ingen kristallkula
För o kunna säga
Att jag snart går i rännstenen"

Man måste dö några gånger innan man kan leva
"Och det var så mycket
som var sorgligt med den trippen
för han älskade henne inte
och hon märkte inget (...)

Jag var tvungen att förändra nånting
du hade just lämnat mig
jag vakna upp och höll om en dum trip
där i drömmen jag just drömt höll jag om dig
och jag såg min ungdom
trampa gasen i botten
och sen köra rakt in i en bergvägg
man måste dö några gånger innan man kan leva"

Dom där jag kommer ifrån
"Den finns en första plats som inte går att nå
För ingen tror att dom är nåt där jag kommer från
Alla försöker bli av med leran från göta älven som satt sig på själen
och på självförtroendet i varje tjomme
Jag tror jag älskar dom där
Jag kommer från (...)

Tough Alliance vad är det jag hört om koka kola vener
Ta det lugnt pojkar ni e baara halvvägs ner"

Jag vet vilken dy hon varit i
"Och hennes nya fina vänner
Tror de vet var hon kommer från
Jag är pojken i glasögon
Hon var kär i en gång (...)

Hon känner inte igen mig
Nej, åren har nog slitit hårdare på mig
Så jag säger inget
Vill inte genera henne
Men jag hoppas han tar han om henne väl
Tar hand om henne väl"

10 dagar till Stockholmsspelningen. 16 till Köpenhamn, 17 till Lund. Fina veckor är på intågande!


Foto av mig, way out west

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0