you look at me like you did when you were mine.

Två fina tips såhär en söndagskväll. Vi börjar med Laleh. En fantastiskt duktig tjej med en otroligt fin röst. Låten Hide away talar för sig själv. Jag älskar varenda rad.



Sen tycker jag vi tänker lite på författaren Johanna Nilsson. Jag har lånat en bok på bibblan i skolan som heter "Hon går genom tavlan, ut ur bilden". Har inte hunnit läsa mer än en knapp fjärdedel men språket är ju fantastiskt, jag förundras de knäppa konstruktionerna och för att inte tala om själva berättelsen. Den är ju slående.
"Utanför fönstret gick natten omkring och planterade drömmar i gräset."
"Alla hus såg ut som ansikten, bilarna var platta krokodiler eller knubbiga hundar, motorcyklarnas två öogon snurrade vindögt omkring på vägarna och lyktstolparna var magra giraffhalsar som stångades med himlen. Hon hade skrivit det där i en saga en gång och fröken hade tyckt att hon var påhittig. Fröken förstoid inte att också det konstiga kunde vara verkligt."
Och en hel massa andra fina meningar som jag dock inte hittar just nu. Men iallafall. Läs den.

Kommentarer
Postat av: Linn

Anna vad snäll du är. det blir så roligt att skriva när man får sånt där, du vet. Och boktips avgudar jag så skjutsa på fler om du har

2010-01-10 @ 22:40:25
URL: http://grodprins.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

Favorit film?

2010-01-10 @ 23:38:13
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Evelina

Johanna Nilsson är underbar. Jag har läst den där boken en gång men nu insåg jag att jag måste läsa den snart igen.

2010-01-11 @ 20:01:12
URL: http://evelinamaria.devote.se
Postat av: Sofia

helfin låt! har gått på replay hela kvällen

2010-01-15 @ 01:17:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0