springspringspringeling.

Så fort tolvslaget vid nyår är över börjar nedräkningen till våren.
Våren är lika med: blekblå jeansshorts, mörka solglasögon, att kunna gå ut i bara kofta över tröjan, eller en tunn jacka, converse, lukten av bortsopat grus från vintern, den första solen på blå himmel, takeaway mat på en brygga långt bort, hur staden långsamt vaknar till liv igen efter vintern, musik som denna spellista, äta mumsig italiensk glass på en solig trappa, behöva kisa åt himlen och solen för det är tack och lov så ljust, jeansskjortor, långa promenader på kvällen med en extra tjocktröja och strumpbyxor (för lite kallt är det ju), kullerstenarna i gamla stan, och när man kan ha klackar på sig utan att halka runt som bambi på isen, och hel massa mer. Jag tycker vi längtar lite extra så kanske det går fort denna gång!




(Källor 1, 2, jag)

Kommentarer
Postat av: Ida

Nu fick du mig verkligen att längta till våren!

Måste tillägga att jag älskar din bild på blommorna! :D

Ha det bra!

2010-01-07 @ 01:06:45
URL: http://savvynemo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0