"George Clooney är så snygg", spaghettiben och pannkakor.

Idag har det hänt tre grejer som är värda att dela med mig av.

1. På tunnelbanan imorse (eller morse och morse, mer lunchtid) påväg till skolan satt två tanter, minst 60 plus med grått lagt hår och pälsar, rött läppstift och glasögon på nästippen. De påminde varandra om att ikväll var det minsann guldbaggegalan, "Men det är ju inte den som är intressant, utan alla kändisar! Mikael Persbrandt... (de tittar tyst ut i tomma intet några sekunder) Och George Clooney! Han är så snygg. Mm-m." Okej.

2. Jag och Caroline vågade på oss ett skivstångspass för första gången på över ett halvår. Och det där uttrycket när man har spaghettiben, jag har nog aldrig riktigt förstått vad som menas för... HERREGUD... H-E-R-R-E-G-U-U-U-D!!! Jag kunde inte gå rakt efteråt. Kommer nog inte komma upp ur sängen imorgon, än mindre klä på mig. Får man sjukanmäla sig pga träningsvärk?

3. Som grädden på moset eller på spaghettin egentligen, så hade min käre mor lagat pannkakor till middag. Det satt fint.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0