100106

Hur kan jullovet kännas som tre månader, vara tre veckor, och sommarlovet tvärtom?
Idag är jag hör och häpna redan vaken, påklädd och äten samt har skrivit klart naturinlämningen. Fast jag tycker inte vi pratar om vad jag ska göra idag (friskiskort, religionuppsatsen, inför nk-provet, talet?) utan om någonting lite roligare.

Nämligen böcker. Såhär, att jag har samlat på mig lite boktips som jag blivit påtvingad, frågat om, tipsad om, osv. Här är allihopa:

Kärlekens historia - Nicole Krauss
Ett annat sätt att vara ung - Per Nilsson
Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket - Gunnar Ardelius
Tordyveln flyger i skymningen - Maria Gripe
The Notebook - Nicholas Sparks
Maskrosungen - Sandra Gustafsson
Svarta Vykort - Marcus Birro
Ingen hör hemma här mer än du - Miranda July
Milennium-triologin - Stig Larsson

Vilka fler borde få äran att lånas på bibblan och bläddras igenom under våren tycker ni?


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Köp the melancholy death of oysterboy and other stories av tim burton. den är helt knasig och alldeles underbar <3

2010-01-06 @ 21:53:59
URL: http://iwantwhirlwinds.blogspot.com
Postat av: Linn

jag har ett ton tips som jag kan skicka på mejl :)

2010-01-10 @ 23:10:17
URL: http://grodprins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0