If you fall hard, I fall harder

Amelie från Montmartre. Fantastisk fransk film som alla antagligen sett vid det här laget. Men den är värd att titta på en gång till, en gång till och ännu en gång till. Jag ser nya saker varje gång jag ser den. Små, pjuttiga detaljer som förgyller filmen återigen, varje gång, som om hjärtat hoppar över ett slag.
The Dreamers. Det är sex överallt och i alla former, fantastisk kärlek och syskonkärlek i knasiga former, dimmiga franska nätter och allt som hör till. Rödvin och brunlockiga pojkar, cigarettrök och sånt.
Sen tycker jag vi tittar en extra gång på Louis Garrel som sitter i badkaret till höger här uppe. Louis, gift dig med mig?
(Bilder: leloveimage, google)

Kommentarer
Postat av: Linn

det är mina favvofilmer. jag bor där när jag inte orkar med mitt liv, som rätt ofta liksom.

2010-02-14 @ 14:48:09
URL: http://grodprins.blogg.se/
Postat av: Mimmi

les chansons d'Amour! Se den om du inte sett den, Luis Garrel är fin som snus i den <3

2010-02-14 @ 16:12:58
URL: http://pancake.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0