SÄFSEN ALPIN





Ett telefonsamtal och det visar sig att Joanna + familj befinner sig 5-6 mil bort i Säfsen. Sagt och gjort, jag packade ihop de varma kläder jag hade och blev skjutsad dit. Lånade skidor och herregud vad kul det är ändå. Jag har inte åkt skidor på flera flera år, minst 5, och jag har såklart inga benmuskler till det så jag är glad ifall jag kan gå imorgon, men jag ramlade iallafall inte en endaste gång fastän vi åkte sammanlagt 5-6 timmar igår och idag.

De hade hyrt en otroligt fin stuga (så fräsch att man tvivlade på att någon nånsin bott där innan) så jag blev inhyst med familjen Carlsson Janson och vi bakade egen pizza och spelade sällskapsspel. Jag och Joanna myzde in oss i dubbelsängen och trötta och obefintliga muskler fick välbehövlig massage. Mycket skratt och välbehövlig sömn till det...

Några åk samt panerad torsk och potatis idag och därefter en otroligt hal biltur hem till Stockholm (typ 80km/h på en 110-väg) pga snöoväder och is, men vi har det bra vi här bak i bilen, som det heter. Med kisspaus i Eskilstuna och inköp av choklad så blev resan himla trivsam.

Nu ska vi bara hålla tummarna att jag kan dra mig till sängen och slipper spendera natten på soffan - träningsvärken är inte att leka med...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0