Söndagen den allra första augusti

Dagen har bestått av mat. Och promenader. Tillsammans med min mami och T gick vi med bestämda steg till Café Kajak och drack hallonsoda och åt en chokladboll. Därefter knatade vi vidare längs Norr Mälarstrand och tittade på alla båtar, sen gick jag till Åhléns city och köpte lite presenter samt tuschpennor till mig själv, och så åkte jag tillbaka till Rålis för att möta mami och T som hade köpt räk- och kräftsallad från picknick-stället. Gott gott gott var det.

Dagens anekdot: Mamma är te-galen och skulle bestämt ha te efter maten; hon går således till Boule Baren som finns i parken och får ett glas med varmt vatten. Förskräckt kommer hon tillbaka till vår bänk och berättar att, före henne i kön hade det stått två ungdomar ~20 år, en tjej och en kille, båda skulle beställa varsin kopp kaffe. Killen halar upp en 50lapp och betalar sin kopp á 20kr bara sådär, medan tjejen velar och undrar vad det kostar samt fingrar på sin ensamma 20lapp. Tillslut bjuder bartendern på kaffet medan killen vankar iväg med sina 30kr. HELLO? Kunde han bjuda eller? Nä. Okej.

(Ps. Har bokat vandrarhem i Göteborg inför Way out west!!!!!!!!!!!!!)





Dagens häftiga bilder blir således mat mat mat och mat eftersom dagen bara handlat om, mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0