100 ÅR

År 1910, tänk, då bildades scoutkåren jag numera är medlem i. Igår firades det med buller och bång, stor middag med trerätters, 90 plussare som höll tal och annat skojsigt. Min fader lagade maten och det var mycket mumsigt, samtidigt som jag, Julia, Jossan och Jenny hjälpte till med servering + disk.
Efteråt skulle folk ut och dricka öl, men eftersom Julia var bakis som ett djur (hur är man det? Alltså, hur är ett djur bakis? Undrar lite) och jag och Jossan hade varit igång sedan åtta för att ställa iordning bord osv, var vi inte de piggaste. Vi rullade hem till Julia, pysslade ihop finfina grejer, drack te, spelade lite Buzz.
När ögonlocken blev tyngre rullade vi vidare hemåt till sängen som var mycket efterlängtad. Mysig kväll!


The grundare of the scoutrörelse, Baden Powell.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0