små godbitar från året.

Regnet händer i luften och rönnbären på andra sidan gatan lyser röda. Och jag tittar igenom mitt arkiv efter lyckliga stunder.


I kronologisk ordning börjar vi med en av alla dessa Håkanresor. Ja, men mannen är ju fantastisk, det finns inte något annat att säga. Detta är från konserten i Sundsvall. Vi kom, vi såg, de såg oss. Det var fint, som vanligt. Att vi dessutom bodde i lilla torpet som var halvt begravt av snödrivorna, men eldade i öppna spisen och drack varm choklad gjorde ju inte saken värre precis.


Runt påsklovet åkte jag och några fina ner till staden som aldrig sover, Berlin nämligen. Vi dansade oss svettiga, kom hem när solen gick upp, köpte billig mat och fina secondhand kläder. Efter att mina miljövänliga vänner åkt hem med buss spenderade jag även 10 timmar själv innan flyget skulle ta mig tillbaka, det var rätt rogivande det med. Hela världen framför mig, ungefär. Jag visste bara att hit ska jag tillbaka.


När sista sommarlovet stod runt knuten och skolavslutningen var avklarad tillsammans med alla betyg och sånt, bar det av till Peace and Love '09 och Borlänge. Himlans fint var det, nog den bästa festivalen jag varit på, och då menar jag inte bara artistmässigt (för oj vilka bra band det var, ni vet, Mando Diao, Hoffmaestro, Laleh och såklart Håkan Hellström) utan även människomässigt, fy tusan vilket bra gäng vi var, jag älskade i princip varje stund och även det värsta blev lite roligt bara för att alla var så underbara.


I början av juli tog vi dessutom vårat pick och pack för en natt på Joannas landställe. Skratt och grillning stod på schemat och avklarades med betyg mycket väl gott. Ett fridfullt dygn som bjöd på lugn och ro men även skratt och fjanterier, som det blir med den där tjejen.



I exakt 10 (för vissa 11) dagar befann vi oss på fältet utanför Kliplev i södra Danmark. Ett läger vi sent ska glömma. Sena nätter, galna danskar, fula danskar, gula danskar, en lista med saker vi tog som skulle räckt några varv runt jorden, fisken, och allt annat glömt och förträngt. Bästa lägret någonsin.


Augustis sista två dagar spenderades med den här bönan på eriksdalsbadet och Popaganda, det var också fantastiskt fint. Alla artister vi såg (Markus Krunegård, Anna Ternheim, Deportees, Florence Valentin, MGMT, Steve Aoki, Lykke Li), alla muffins vi åt, alla människor vi träffade. Sommaren slutade här någonstans, men som den slutade, helt underbart.


För att inviga hösten åkte vi dessutom ut till landet tillhörande den här tjejen. Vi sov och åt mest, men det gjorde liksom ingenting. Vem tackar nej till en frukost i solen med scones, hallonmarmelad, scrambled eggs och te? Nä, juste. Och vi bastade också, samt var allmänt fjantiga, typ hoppade studsmatta halvnäck och sådär, som bara vi kan vara.


Nu vet jag att peace and love-bilden inte är min, förlåt för det, men resten är. Ja, Håkanbilden också, faktiskt.
Nu hoppas jag bara på att årets resterande månader bjuder på fler fina ögonblick.
Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åhw vad fint det har varit. Men den absolut roligaste meningen var ju: ", gula danskar" HAHAHAHAHAHAHHAHAHAHA! Åh, mer av 2009 med dig tack.

2009-10-21 @ 21:17:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0