Somewhere far along this road he lost his soul

Helgen har varit en mycket bra och fin och alltmöjligt-en. Den började at Joanna's i fredags med inflyttningsparty a la nördtema, det var roligtroligt mycket dans blev det, fötterna värkte en aning sen. Det är otroligt hur mycket folk det får plats i en åttarummare vill jag lova! Har inga fula bilder på min fina utklädnad men föreställ er: rutig skjorta instoppad i shorts, hängslen och sådana där typiska "nördglajjor" som har tagit en helomvändning och blivit söderfashioooooon numera.
Hemma typ vid tre, somnade och sovsovsov.

Vaknade vid tolv-ish för att äta potatis och purjolökssoppa och därefter ett besök på stadsmissionen för att bli en lila vippig sak samt ett par ljusröda fluffiga konstiga byxor rikare. Jag åkte på dirren hem till Joanna där Jonatan befann sig, vi åt en riktigt tjusig middag som Marianne tillagat, det var klyftpotatis, bearnaise (stavning?), mumsig sallad och snälla modern gjorde veg-spett till mig, det är så man blir gråtfärdig. Belgisk choklad och Juno, perfa lördagkväll tycker jag.

Stekte ägg klockan tolv när jag kom hem för att göra matsäck till söndagen, scouternas dag stod på schemat. Våra små minisar var hur duktiga som helst, dock orkade vi inte stanna på prisutdelningen så vi vet ej hur det gick, (dock är det antagligen inte ens uppropat, men för att vara Kungsholmen var de otroligt bra!) men ändå. Glassar och sockervadd, regn och sol blandat samt trötta och roliga glada scouter.

Andrea och Jossan kom sen hit och fick smaka min oerhört goda laxpasta och vi jäste lite framför SATC-filmen. Andrea hämtade därefter Leo och vi satt utanför på den lilla gräsplätten och festade till det med russin, nötter och svartvinbärssaft.

Nu ska jag läsa Kafka, riktigt roligt måste jag säga... nat. Men går man i skolan så gör man. SNART ÄR DET SOMMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0