A cup of tea my dear?

Hej bloggen. Jag har hemskt mycket te här hemma. Te är nog min favoritdryck, fungerar till frukost som fika och kvällsmys. Så himla gott, med en skvätt (Jag tycker inte om ordet skvätt, men det framgår väldigt väl vilken mängd man menar då. Alla vet väl vad en skvätt är!) mjölk i. Dessa sorter har jag hemma just nu:
- Lingonlängtan, KOBBS: Löste. Luktar och smakar lika gott som lingongodis. Vill äta lingonsylt när man sniffar (sniff är också ett fult ord) i påsen.
- Mors lilla Olle, från en tebutik i Kalmar: Löste. Det dricker jag faktiskt just nu, himlans mysigt och man känner sig som lilla Olle ute i skogen som plockar blåbär. Har även just torkade blåbär i blandningen.
- Roobios kanel, FRIGGS: Påste. Lite konstigare smak än de andra eftersom det här är ett rött te och inte lika sött. Men gott ändå, passar kanske inte alla tider på dygnet men ändå dödligt gott.
- Himla gott, KOBBS: Löste. Och ni hör väl. Himlans gott. Som en påse godis.
- Chai Assam, Tedax (Ica): Tycker man om chai tycker man om denna. Mysig på något vis. Tänk er en eldstad, lite stickade tröjor, nyss åkt pulka - och chaite. Ungefär.

Ja det var väl ungefär det. Hejdå från tevärlden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0