Synpunkter

Det är konstigt egentligen, om man får en 20% rabatt-lapp för en valfri vara och sedan betalar en vara i en annan kassa och tar en till lapp, betalar nästa vara i en annan kassa och så vidare. Överlista systemet, ja men varför inte. Är de dumma så är de ju.

En annan fin grej som ingen gör förutom jag är att reklamera. I höstas köpte jag ett par skor för femhundra riksdaler. Innan jullovet gick de sönder lite grann och då gick jag tillbaks och sa det, samt bytte till ett par andra skor. Senast idag hade min väska spruckit lite i sömmen och jag gick och bytte till en annan. Eller förlåt, reklamerade. Bli inte förvirrade nu, man kan ju inte byta bara för att man har tröttnat den, eller ta sönder den med flit för att man har tröttnat på den. Bara det att folk vet ju knappt att man ens kan reklamera, så de slänger väskan eller skorna istället. Medans jag är smart!

En sista grej, precis innan jag kom hem idag, här utanför på "gården" (det är ingen gård, det är typ en gräsplätt mellan husen med en bänk och ett träd på) finns stället där man ska slänga sopor på. Det står nån granne där jag aldrig sett förut, som frågar vart grovsoprummet finns, jag pekar och förklarar, han säger tack och tar sin sopsäck och går i princip åt motsatt håll. Que? Vad var grejen? Konstiga grannar har jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0