Pride and prejudice

Att gå och titta lite på läraren med hundögon och säga att det är så himlans tarvligt att det blir såhär men vi kan ju inte vänta i skolan i nästan två timmar - hallå, stackars oss! - kan vi inte läsa lite i boken hemma eller något, och hoppa över denna lektionen, är ett väldigt smidigt sätt att gå till väga. Det fungerar nästan alltid. Till exempel som idag. Vi behövde inte ha engelska tack vare det. Finfint, men nu måste jag göra lite uppgifter i boken och läsa i min novell. Men jag gör hellre det hemma än i skolan.

Vi har läst ett utdrag från Pride and Prejudice av Jane Austen så jag gör en massa uppgifter om språket och så ska jag skriva en dialog också, jag har sett filmen med Kiera Knightley någon gång tror jag, men jag har inte läst boken. Det var meningen att boken vi läser nu skulle vara en klassiker, och först så lånade jag faktiskt den boken, men så öppnade jag den och det var världens minsta stil på exten och så var den ganska lång. Så det får jag göra en annan gång, jag lämnade tillbaka den.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0