you should know you should know that i am not searching for some first time high

(Ursäkta det långa inlägget. Det är bara bilderna som tar plats. Jag vet att ni gillar mig ändå.)

15.30. En promenad över västerbron med finaste Zoë. (När hon läser här så är det ctrl+f "zoe" som gäller så jag får väl skriva Zoë några gånger.) Innan dess hade hon varit lite vuxen och flyttat över fonder på swedbank. Bankmannen trodde förresten hon var helt rookie när det gällde pengar eller typ överhuvudtaget. Han skrattade lite. Men det var najs.





16.30. Vi vandrade faktiskt hela Hornsgatan till röda korsets café vid namn Blooms, himla gott vare. Jag fikade en chokladboll och Zoë åt lunch eller nånting liknande. Gottigott och billigt, gå dit vetja.



17.30. Vi promenerade vidare till slussen och satte och och jäste i solen. Zoë hade inga hemmanycklar så ett försök att få tag på Filippa var ju givet. Även efter ett snabbt besök på emmaus. Jag blir alltid lite sugen på tjocka mysiga stickade saker när hösten börjar närma sig.



18.30. Vi vandrade till kajplats 20 och hämtade nyckel samt åt glas på tillbakavägen, jag gillart. Mjukglass äger.


18.15. Vi besökte T-Jarlen och inhandlade en flaska olja och ett blomkålshuvud. Det friterades på telefonvägen igår vill jag lova, dock inte kondenserad mjölk men den tycktes förfölja mig, vi var inne på två affärer och jag hittade den direkt även fast jag inte letade efter den. Mer troligt att man blir hittad av pasta eller nånting som folk köper ofta. Men detta? Ja, ni.


19-23. Här skulle det kunna vara bilder på fritysmet, hummus, jasminris och soja. Eller två matdöda tjejer i en apskön soffa. Lite dexter, lipstick jungle och såntdär. Men jag var för orkeslös för att gå ut i hallen och hämta kameran, jaja. En tekanna kan det också vara bild på för de har sånt i överflöd där så jag fick låna en på obestämd tid tillochmed! Himla fin är den.

00.30. Efter en resa hem och ett fint telefonsamtal så möttes jag av fyra filmjölkspaket och INGEN mjölk. Fatta den. Jag som dricker typ 1 liter per dag och som hade vart så himla sugen på oboy eller te eller nånting. (Och alla vet ju att man inte kan dricka te utan mjölk) Så jag svalde besvikelsen med ett glas juice och lite glass till Cold case. Därefter: djup sömn i 10 timmar.



Rubriken: Of Montreal – First Time High

Kommentarer
Postat av: Evelina

sv: Tack för tipset! Annika Norlin är ju helt otrolig. Den låten hade jag faktiskt inte hört förut men den var ju underbar.

2009-08-04 @ 17:37:56
URL: http://evelinamaria.devote.se
Postat av: hannes

grymt fina bilder!

2009-08-05 @ 21:50:58
URL: http://powerpuffprinsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0