allt har gått helt åt skogen, med mina stora drömmar. dom flög som satelliter.


Igår var det världens konstigaste väder. Det var strålande sol och typ klarblå himmel förrutom just där jag gick. Tur då att jag hade ett rött paraply med mig.


Idag har jag jobbat igen.
Och eventuellt fått nån slags anställning på Liiiiidingö Golfklubbs kiosk (lol). Men pengar är gött. Och de i princip suckade över att jag skulle börja skolan den 19e och tyckte jag kunde jobba helg och eftermiddag. Hehehe. Pengarpengarpengar.
Ja bild ett ja, sådär ser det ut. Långbord med kaffe, te, muggar, mackor och sånt. Så väntar man bara på att portarna slås upp och kabooooom så väller folket in och man säger "no the toilet is downstairs" och "yes this is coffee" typ. I en timme. Sen är det snabba puckar och bort med fikat och fram med lunchen, förhälla vatten och fixa två tag och ta bort alla tallrikar från granarna.
Och så väntar man igen. Så väller folket in, äter, ställer tallrikar lite överallt, har sönder några glas. Man går omkring och bär tallrikar (min vänsterarm kommer var krallig som en annan pippi långstrump, nån som vill bryta arm?) och brickor knökfulla med muggar och vinglas. För vem orkar gå flera gånger, det är lika bra att lassa på liksom.
Kan också med handen på hjärtat säga att jag inte tappat en endaste smula i golvet idag. Annat var det på Birger Jarl för två somrar sen, hoho. Där flög besticken som fjädrar åt höger och vänster. Men man får väl nån slags snits på det hela. Vad annars liksom. 7 tallrikar plus bestick på vänster hand samt en/två i höger. Tjohej.

Imorgon är det jobbajobba igen. Lördag jobbajobba på förmiddagen. Sen ska jag dö lite va.

Rubriken: Parken – Jag Har Varit Vilsen, Lisa

Kommentarer
Postat av: Evelina

sv: Jag tycker också att ni alla hade mycket fin musiksmak :)

2009-08-06 @ 20:45:25
URL: http://evelinamaria.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0